poniedziałek, 13 maja 2013

Wszystko o glinkach kosmetycznych


Kaolin (glinki kosmetyczne)

Kaolin powstaje podczas procesu wietrzenia skał i nazywany jest także glinką. Charakteryzuje się zdolnościami chłonnymi i stanowi bardzo popularny środek do produkcji pudrów i podkładów. Jego zawartość w preparacie może wynosić nawet 60%.


Glinka zawiera makroelementy (krzem, magnez, wapń, glin, żelazo, fosfor) i mikroelementy (selen, cynk, molibden, miedź). Wykazuje ona właściwości ściągające, przeciwzapalne, wygładzające, oczyszczające, odkażające, bakteriobójcze, remineralizujące, zabliźniające, absorbcyjne oraz stymulujące i uaktywniające funkcje obronne organizmu.  Często stosowane w formie maseczek i peelingów. Maseczki z glinek można stosować na twarz i całe ciało.

Właściwości glinek
  • wchłaniają nadmiar łoju
  • usuwają nadmiar łoju
  • zwężają rozszerzone pory
  • spłycają zmarszczki
  • poprawiają wygląd skóry
  • głęboko odżywiają
  • modelują sylwetkę 

Rodzaje glinek
  • Glinka zielona( tzw. illit)-  jest pochodzenia krzemiankowo-aluminiowego, ma działanie gojące, oczyszczające oraz odkażające. Ściąga oraz uelastycznia tkankę, działa antyzmarszczkowo, jest polecana do pielęgnacji cery tłustej, bardzo skuteczna przy cerze trądzikowej z wypryskami. Dobry efekt uzyskuje się również przy leczeniu egzemy i łuszczycy. W terapii domowej może być przydatna również w leczeniu drobnych skaleczeń, oparzeń lub ukąszeń komara. Uważa się, że glinka zielona ma najcenniejsze właściwości spośród wszystkich odmian koalinu.
  • Glinka biała (koalin)- jest łagodniejsza w działaniu dzięki zawartości glinu w dość dużej ilości (ok. 38%). Zalecana do pielęgnacji cery suchej i wrażliwej. Działa zabliźniająco i kojąco. Może być też stosowana jako zasypka dla niemowląt oraz w pielęgnacji odleżyn. Stosuje się ją w peelingach i maskach oczyszczających, bywa także stosowana jako biały pigment do produkcji kosmetyków kolorowych.
  • Glinka czerwona- zawiera duże ilości krzemu, glinu, żelaza oraz wapnia i manganu. Stosuje się ją do cery tłustej, delikatnej i wrażliwej. leczy i łagodzi trądzik różowaty oraz zapobiega teleangiektazji, ściąga pory i wygładza cerę. Jest także stosowana jako pigment do pomoadek i różów.
  • Glinka żółta- jej skład i działanie przypominają glinkę czerwoną, charakteryzuje się  większą zawartością żelaza. Łagodnie oczyszcza skórę i uzupełnia brakujące minerały w jej strukturach a także wygładza, ściąga i odkaża skórę. Zalecana do pielęgnacji cery tłustej o szarym kolorycie, cery wrażliwej i normalnej. Stosowana w formie masek kosmetycznych.

Glinki są doskonałe do pielęgnacji cery, Wykazują wiele cennych właściwości i każdy znajdzie glinkę odpowiednią dla swojej cery.  Sama stosuje glinki i zdecydowanie każdemu je polecam.

32 komentarze:

  1. Bardzo lubię glinki! Jak dla mnie nie ma nic lepszego na moją cerę

    OdpowiedzUsuń
  2. Glinki są dla mojej twarzy najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nie mam zdania ponieważ do tej pory nie stosowałam, wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Koniecznie musisz spróbować :)

      Usuń
  4. ja nie próbowałam ale planuję zacząć używać, może mi pomogą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam maseczki z glinką, takie często nakładam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też je uwielbiam, to moje ulubione :)

      Usuń
  6. Zapraszam Cię na konkurs, do wygrania okulary (oprawki + szkła korekcyjne/zerówki). wystarczy wybrać model, który Cię interesuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki, już wiem jaką glinkę wybrać.
    Zapamiętam raz na zawsze, że dla mnie jest biała.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ten artykuł o glinkach ci pomógł :)

      Usuń
  8. Z opisu wynika, ze dla mnie przeznaczona jest biala;)) Dobrze wiedziec;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy wpis :)
    ps. moze obserwujemy ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Zajrzę na twojego bloga

      Usuń
  10. Bardzo ciekawy temat! ♥
    Pozdrawiam, Berries

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam glinki, zwłaszcza czerwoną, świetnie się u mnie sprawdza. Stosuję ją od rawna:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. glinki sprawdzają się chyba u każdego :D

      Usuń
  12. Mam zamiar kupić na początek zieloną z Bielendy, a jak się zakocham to przetestuję inne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja własnie zaczęłam stosować glinkę zieloną ale gdzieś przeczytałam że ona powinna mieć zielony kolor a ta moja taka szarawa jest i teraz nie wiem co mam o niej myśleć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co co doradzić. A jaka to glinka, z jakiej firmy ?

      Usuń
  14. Hej, też zaczęłam swoją przygodę z glinkami i u mnie jak do tej pory najlepiej sprawdza się biała anapska, przesyłam swoją recenzję, może Cię zacheci :-)

    http://ekonaturalnie.blogspot.de/2013/06/biaa-glinka-anapska.html

    OdpowiedzUsuń
  15. No ciekawią mnie te glinki. Chce je zacząć stosować, ale z głową.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Na wszelkie pytania odpowiadam w komentarzach.
Zawsze odwiedzam wasze blogi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...