Typy kolorystyczne + makijaż do typu urody

I WIOSNA

1. Cechy
cera: ciepłe odcienie beżu, brzoskwinia, mogą występować piegi, skóra opala się na kolor miodowy, złocisty
oczy: błękitne, jasnozielone, zielone, miodowe, jasnobłękitne, orzechowe, niebieskozielone, złocistobrązowe
usta: ciepłe odcienie morelowe, łososiowe, brzoskwiniowe, koralowa czerwień
włosy: jasny blond o miodowym złocistym odcieniu, słomkowy blond, ciemny blond, delikatny orzechowy brąz
Jest to typ ciepły, ale nienasycony

2. Kolory odpowiednie dla typu wiosny (kolory ciepłe, nienasycone)
bel śmietankowa, złocisty beż, kolor kości słoniowej, kolor wielbłądziej wełny, ekri, kawa z mlekiem, jasny turkus, miodowy, orzechowy, mleczna czekolada, mandarynkowy, morski błękit, brzoskwiniowy, lawenda, fiołkowy, łososiowy, czerwień pomidorowa, czerwień marchewkowa i koralowa, zielone ze złotymi refleksami, jabłkowa zieleń, pistacjowy


3.Makijaż
Cały urok Wiosny polega na delikatności i naturalności. Przy tak delikatnej cerze można tylko podkreślić swój typ urody. Mocny makijaż nie pasuje do tego typu cery.

Podkład i puder: delikatne, płynne podkłady, w ciepłej brzoskwiniowej tonacji skóry. Puder najlepiej transparentny.
Róż: w kolorach brzoskwiniowym, morelowym, łososiowym  
Makijaż oczu: wiosna nie powinna używać zbyt ciemnych kolorów. najodpowiedniejsze barwy cieni to: ciepłe beże (mogą być ze złotym połyskiem), brązy( od jasnego po ciemny), pastelowe odcienie zieleni z domieszką żółci, zieleń oliwkowa, zielonobrązowy, jasny błękit (z wyjątkiem niebieskiego perłowego). Kredka do oczu najlepiej brązowa.
Usta: kolor szminki powinien pasować do koloru różu, czyli ciepłe odcienie (łososiowy, beżowo-brzoskwiniowy, morelowy, delikatna pomarańcza, naturalny róż, intensywna koralowa czerwień)



II LATO

1. Cechy
cera: jasna porcelanowa o chłodnym odcieniu lub chłodny beż o różowym odcieniu
oczy: jasnoniebieskie, niebieskie, zielononiebieskie, zielone, szare, szaroniebieskie, zielonoszare, piwne
usta: chłodny róż
włosy: jasny, chłodny blond, popielaty mysi, brąz o chłodnym odcieniu
Jest to typ chłodny, nienasycony

2. Kolory (jasne, pastelowe, zimne, nienasycone)
biel z domieszką szarości, kamienisty beż, kolor popielaty szary , srebrny, grafitowy, niebieski, niebieskoszary, granatowy, pudrowy róż, jasny fiolet, irysowy fiolet, turkus z przewagą błękitu, czerwień wina, czerwień arbuzowa, czerwień malinowa, czerwień wiśni, zieleń świerku i mięty, nie są zalecane brązy (ewentualnie brązy o szarych odcieniach)

3.Makijaż
Makijaż pani Lato powinien być stonowany. Może używać ciemniejszych barw, ale nie powinny być one zbyt ostre i jaskrawe.

Podkład i puder: nie powinny być zbyt żółte, raczej różowobeżowe. Powinna unikać pudrów ze złotymi drobinkami, ponieważ nie pasują do chłodnego typu kolorystycznego
Róż: róż powinien być nakładany oszczędnie, ma do wyboru wszystkie odcienie chłodnego różu- od bardzo jasnego po ciemny. Do podkreślenia policzków, nigdy nie powinna używać kolorów pomarańczy
Makijaż oczu: kolor oczu podkreślą stłumione kolory: chłodnego brązu, zimnego granatu, jasnego błękitu, szarości i srebra. Ciekawym rozwiązaniem będzie lodowy odcień różu i wyblakłego fioletu.Wszystkie cienie mogą być w wersji perłowej. Najlepszym odcieniem konturówki do oczu jest kolor czarny, ciemnoszary i grafitowy.
Usta: im ciemniejsze oczy, tym usta powinny być jaśniejsze. Barwy odpowiednie pomadek to jasne i ciemne róże z odcieniem fioletowym oraz czerwień w kolorach malinowych lub czerwonego wina

III Jesień

1. Cechy
cera: jasna o złocistym odcieniu, może być w kolorze kości słoniowej, brzoskwini i szampana, mogą występować piegi
oczy: kolor błękitny, zielony, turkusowy, brzoskwiniowy, brązowy, piwny, orzechowy
usta: ciepłe odcienie pomarańczy lub czerwieni
włosy: intensywnie rude, marchewkowe, miedziane w kolorze złocistego brazu, kasztanowe lub brąz z rudym połyskiem
Jest to typ ciepły nasycony

2. Kolory (ciepłe, nasycone)
ciepłe brązy , rdzawy, karmelowy, kukurydziany, musztardowy, pomarańczowy, dojrzała brzoskwinia, zieleń groszkowa, zieleń ciemna, jodłowa, zieleń oliwkowa, czerwień makowa, pomidorowa, kolor śliwkowy, jagodowy, biel kremowa, szampańska, ekri

3.Makijaż
Urodę jesieni najlepiej podkreślą kolory naturalne, "barwy ziemi". Mając rude włosy możesz z powodzeniem używać kosmetyków ze złotawym połyskiem. 

Podkład i puder: muszą być w tonacji złocistobeżowej. Jeśli nie musi, nie powinna używać podkładów mocno kryjących, lepszym rozwiązaniem jest lekki podkład mocno kryjący, lepszym rozwiązaniem jest lekki podkład lub krem koloryzujący. Nigdy nie powinna starać się zatuszować piegów.
Róż: podobna kolorystka do wiosny, odcienie ciepłe, bardziej intensywne i wyraziste. Oprócz kolorów brzoskwiniowych lub łososiowych znajdują się tu barwy miedziane oraz pomarańczowobrązowe.
Makijaż oczu: jesień najlepiej prezentuje się w ciepłych beżach oraz złotawych i rudych brązach lub w kolorze oliwkowym, który podkreśla rudą barwę włosów. W odcieniach niebieskich nie wszystkim jest do twarzy, więc jeśli się na niego zdecyduje, powinien mieć ciepły, lekko turkusowy lub bakłażanowy odcień. Cienie do powiek nigdy nie powinny mieć chłodnego, perłowego połysku. Kredki do oczu: ciemnobrązowe, rude, oliwkowe.
Usta: głębokie, ciepłe i intensywne odcienie czerwieni. Może być to jasna czerwień koralowa lub ciemniejsza z domieszką brązu, z odcieniem pomarańczowym lub w kolorze miedzi. Szminki w odcieniach brązu postarzają i nawet białe zęby przy nich wydają się lekko żółtawe.

IV ZIMA

1.Cechy
cera: jasna, o chłodnym odcieniu, jasna porcelanowa lub ciemna oliwkowa
oczy: granatowe, lodowy błękit, ciemnoszary lub kolor piwny, ciemnobrązowy, czarny
usta: czerwony róż
włosy: czarne, granatowe, ciemny brąz, brunatnoszare, kruczoczarne

2.Kolory
śnieżna biel, czerwień wina, wiśniowy, kolor krwisty, chłodne bordo, lazurowy, błękit, atramentowy, jaskrawy róż, limonkowazieleń, cytrynowy, biskupi fiolet, czerń


3. Makijaż
Pani Zima wymaga niewielu, ale za to zdecydowanych, kolorów w makijażu: albo maluje usta wyraźną czerwienią, albo mocno podkreśla oczy. Zima jest jedynym typem kolorystycznym, który naprawdę dobrze wygląda w niebieskich cieniach do powiek. 

Podkład i puder: Dla zimy o jasnej karnacji odpowiednie będą kosmetyki z delikatnym połyskiem błękitnoróżowym. Zima w typie południowym powinna używać podkładu i pudru w chłodnych odcieniach beżowobrązowych. Latem, gdy jej skóra jest opalona, korzystne są również odcienie oliwkowego beżu.
Róż:z różem na policzkach nie może przesadzić, by nie zgasić pięknego, czystego kontrastu między twarzą a włosami. Powinna używać chłodnego różu z fioletowym odcieniem lub, w zależności od kolorystyki makijażu, różu bardziej czerwonego. Zawsze musi bardzo dokładnie rozcierać widoczne granice aplikacji kosmetyku.
Makijaż oczu: podstawą makijaż oczu typu zimy są kontrasty i nieliczne, ale za to intensywne kolory: ciemna jodłowa zieleń, lodowy odcień błękitu  chaber, kobalt oraz ciemny, intensywny granat. Chłodne fiolety również podkreślą urodę zimy, za to brąz nie jest kolorem idealnym, Jeśli już zdecyduje się na taką kolorystykę, jasny brąz powinien mieć szary połysk, a ciemny wpadać w czerń. Zima o czarnych brwiach i rzęsach, jeżeli pomaluje usta intensywnym kolorem szminki, może zrezygnować z cieni do powiek. Konturówka do oczu najlepiej czarna.
Usta: ognista czerwień i jaskrawy róż (nawet przy mocno podkreślonych oczach). Odcienie czerwonego wina są wręcz stworzone dla tego typu. Zimy, które źle czują się w tak intensywnych barwach, powinny używać odcieni szminek z palety Lata: jaśniejsze, bardziej naturalne chłodne róże.

                               ***************************************************



źródła
zdjęcia oraz informacje o makijażu : Małgorzata Rajczykowska- Makijaż (wsip)

13 komentarzy:

  1. Bardzo pożyteczny post :)
    Wynika z tego, że jestem latem. Nigdy bym się tego nie spodziewała, no ale wypisz wymaluj ja ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że jednak komuś się te moje posty przydają :)
      Powiem ci, że typ lata jest najczęściej spotykanym w naszej szerokości geograficznej. Też jestem latem.

      Usuń
  2. No to i ja dołączam do typu lato :) Również nim jestem :) Bardzo przydatna informacja i fajnie wszystko opisane :) Trzymam kciuki za Twojego bloga i życzę samych sukcesów :) Sama też prowadzę bloga kosmetycznego :) Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Staram się i mam nadzieję, że jakoś ten blog rozkręci. Tak poza tym to chodzę do szkoły kosmetycznej i postaram się też moją wiedzę zdobytą tam przekazać moim czytelnikom. Ja również dodam twojego bloga do obserwowanych

      Usuń
  3. Jakaś taka pomieszana jestem :D trochę zimy trochę lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trudno ci stwierdzić czy jesteś bardziej latem, czy zimą. Też tak miałam. Wydawało mi się, że bardziej lato, ale nie byłam pewna. Ja też na początku nie wiedziałam czy lato, czy zima, ale moja nauczycielka z pracowni stwierdziła że jednak lato.

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy i przydatny post. Czytając twój post doszłam do wniosku, że ja jestem miksem Pani Lata i Pani Zimy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno jeden z tych typów ;) Może dokładnie nie wiesz, ale na pewno jeden typ :) Zawsze jeden, nie ma miksów. Zastanów się co bardziej pasuje. Ja też na początku nie wiedziałam czy lato, czy zima, ale teraz wiem, że lato :D

      Usuń
  5. Witam:)Bardzo zaciekawil mnie Twoj post jednak nadal mam watpliwosci czy jestem latem czy wiosna :( Czy mozliwa jest opcja bycia i tym i tym ? :). Z natury mam jasna skore o odcieniu raczej lekkiego bezu,wlosy mysi blond(raczej ciemniejszy), oczy zielonoszare.Co d o kolorow makijazu przetestowalam wszystko-napewno nie pasuja mi rozowe ,lub pastelowe podklady,idealnie wygladam z bronzerem ;) Obrzydliwie wygladam w fiolecie,w czerwieni tez mi jakos dziwnie.Uwmielbiam szary,granat,zolty i lazurowy blekit-w tych kolorach wygladam najlepiej.Moze Ty ocenisz jakim jestem typem ? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny post! własnie czegoś takiego szukałam ;)
    zapraszam do mnie : georgievbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zimą :) Fajne porady, przydają się takie jak dopiero zaczyna się przygodę z makijażem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za każdy komentarz i zapraszam do obserwowania :)
Na wszelkie pytania odpowiadam w komentarzach.
Zawsze odwiedzam wasze blogi.

Copyright © 2014 Moja Kosmetyczna Pasja , Blogger